tirsdag 26. april 2011

Tirsdagstreninga - min aller beste dag!

Jeg liker tirsdager! For det første har vi det alltid moro på jobben på tirsdager, uten at vi egentlig vet hvorfor. Latteren sitter løst rundt lunsjbordet!!
For det andre er det styrke med Aina på Spenst, byens triveligste senter!

Jeg har lastet ned ny musikk fra Wimp og jeg brukte søkeordet fitness. Da fikk jeg opp masse musikk ment for trening! Lagde meg en egen spilleliste, og lagret den i offline modus. Så bar det avsted med kurs for mølla. Satte mine nye Koss øretelefoner på og spilte ivei. -musikken var av det raske slaget og inspirerte meg til å øke tempoet.
Mølleprogrammet som Susanne har laget til meg er 10 min gange på 4,5m/s, deretter intervall, 3 min incline 3 og 4 min incline 7, og veksling. i dag kjørte jeg 5,2m/s oppvarming, 5m/s på intervall og de tre siste min 5,9m/s på flatt... Da var jeg sliten!! men lykkelig for det ble ny distanserekord på 2,58km!!!! JIPPI!! Og jeg har aldri gått så fort som 5,9!! Jeg var obs på at jeg økte steglengden i tillegg. Pause for å skravle litt, og deretter 30 min med styrketrening i sal.

Tror jeg har funnet mine vekter også som jeg kan jobbe med.
Fordeler disse slik: mellom innerst, deretter minst, og størst ytterst. Vi starter alltid å jobbe med de største muskelgruppene og da vil jeg ha det tungt, deretter letter jeg, til den siste øvelsen som er å løfte stanga over hodet. da har jeg kun de mellomste vektene på.
Å for en herlig dag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar