mandag 6. juni 2011

Så ergelig på meg selv!

Dagen i dag var legebesøksdag. Tid for måling og veiing, sjekk av blodtrykk og andre blodverdier. Blodtrykket var gått ned, kolesterolet var perfekt, ingen tegn på diabetes, alt i alt, frisk som en fisk!! Så hvorfor blir man ikke strålende fornøyd over det da? Hvorfor sitter jeg her og surmuler som en grinete gammel gubbe?? Jo, vekta... den viste kun ett fattig kilo på de siste 4 mnd med trening!! Hvordan er det mulig!? Har trent regelmessig 3-4 ganger i uka, presset meg selv på turer, har hatt fokus på mat og hva jeg putter i kroppen. Har anstrengt meg!! Har merket at klærne sitter løsere, og enkelte plagg er blitt for store... så hvorfor? Har det bare flyttet seg til andre plasser??? Merkelige greier... men der er altså mitt fokus. Definitivt på feil plass! Jeg skal glede meg over at jeg er sterk og sunn!  Det er det jeg skal! Ikke den fordømrade vekta!!! Jeg skal gled meg over at jeg har kjøpt meg nye sko, Nike Atlas....Nice, Gode var de også!!
Så det jeg må gjøre nå er å fortsette trene og fokusere mer på det jeg putter i meg, og mengde. Det er nok der løsninga ligger. Så nå er jeg medlem i Vektklubben.no slik at jeg får hjelp til mat og oppfølging på dette. Så få vi se hvordan veien blir videre!!  Det skal vel ikke være lett, eller???
Print Friendly and PDF

2 kommentarer:

  1. Kjenn godt til den følelsen faktisk. Men tror kanskje at du har byttet ut en del fett med muskler (som er tyngre enn fett) Du skulle ha fått veid deg på en sånn Tanita-vekt som måler fettandelen i kroppen. Det er jo det som er viktigst, sammensetningen, ikke hvor mye man veier. Så det er bare å fortsette å trene, så må vel fettet gå av:-) Eg plages med at eg grei ikke å hold vekta nede. Trener mye, men finner ikke ut av hva det er slags mat eg ikke bør spis. Hilsen Bodil Vatne

    SvarSlett
  2. Bodil har rett, musklar er tyngre enn feitt. Og, ting tar tid ;o)Men du har vore kjempeflink, helsa er bra, jippi :o))) Dette er ei av utfordringane du vil møte, nemleg å halde fram løpet ;o) Det vil nok bli litt "motbakke" av og til, men det er eg sikker på du klarer! Og kjenn godt på følelsen over å vere i betre form!!! ;o) Stå på, jente :o)) Og lykke til ;o) Astrid D

    SvarSlett