fredag 24. juni 2011

Treningsstopp!! HJELP

Har fått treningsstopp... Hva er det forfatterne kaller det når de ikke klarer å skrive mer? Skrivesperre... Kan jeg ha fått treningssperre?  Mandagens økt utartet seg verre enn jeg hadde trodd. Tirsdag var jeg stokk stiv og det verket i hele kroppen.. Det var så vondt!! Onsdag... samme... vurderte faktisk smertestillende, men det ble til at jeg satt helt stille i to dager. rørte meg ikke mer enn jeg måtte. Det var vondt å gå på do til og med!! Hvorfor ble det slik? Dette må jeg finne ut av.. Kan jeg ikke presse meg uten at jeg blir omtrent sengeliggende? hvordan skal jeg finnenivået mitt da?
Dette sakset jeg fra NHI (Norsk helseinformatikk)

Ømme muskler etter trening er som nevnt ovenfor en normal respons som er helt ufarlig. Ømheten forsvinner av seg selv etter noen dager, og man blir helt bra igjen. Dersom man får skader i musklene, vil disse ofte gi sterke smerter samtidig som bevegeligheten vil være betydelig redusert. Dette er en situasjon som er direkte smertefull, og ikke bare øm og sår. Smertene vil vanligvis ikke gi seg før etter noen dager. Ved mange typer muskelskader vil man også få hevelser rundt skaden, noe som aldri forekommer ved vanlig "treningsverk". Etter hvert som man har trent en stund, vil man lett merke forskjell på skade og treningsverk.

AHA!! Der er altså svaret... jeg er gått litt i stykker....
Men... hvordan skal jeg klare å vite når jeg trener "for hardt"?? Jeg syns det gir en nydelig følelse når jeg har presset meg, slik jeg gjorde på mandag... men....nesten  tre dager med smerter etterpå var ikke godt...

Trimmen min i dag har vært husvask- men det er jaggu god trim det også!! nå tar jeg straks helg...

 Mo i Rana har fått OBS Hypermarked, og der har jeg vært og handlet masse frukt og annet godt... så nå blir det sunn helgekos!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar